onsdag den 20. februar 2013

Cultural Care Au pair

Hej!

Jeg har oprettet denne blog for at holde min familie og venner up to date med hvad jeg går og laver når jeg en gang tager til USA, og for at kunne huske det hele når jeg engang bliver gammel og grå. Derudover er andre fremtidige og nuværende au pairs velkomne til at læse med, så man kan få en ide om, hvad det vil sige at være au pair :-)

Indtil nu har jeg været til et infomøde med Cultural care i november, hvorefter jeg brugte helt ind til juleferien på at færdiggøre min application. Den 2. januar blev den sendt afsted til Boston og ca. 2 uger efter havde jeg mit første match! Blev meget overrasket, da jeg endnu ikke havde lavet en præsentationsvideo. Au pairs med sådan en får nemlig hurtigere en hostfamily. Mit første match boede i Pennsylvania, men vores ankomstdato passsede ikke sammen. Cirka 4 dage efter at de havde "frigivet" mig fik jeg mit næste match! Denne gang med en familie fra Texas. Jeg fik skrevet en del med moren, Penelope og efter et skype opkald med de 2 ældste piger og deres au pair i starten blev vi enige om at vi var et match. Så fra 2. august 2013 skal jeg tilbringe et år i Texas' hovedstad, Austin. Det er rigtig dejlig allerede at have et match nu, da man bedre kan glæde sig når man ved hvor man skal hen og mit kontrolfreak-gen er tilfreds, haha. Jeg skal passe 3 børn, Lindsay på 12, Anna på 10 - snart 11 og Owen på 8 - snart 9. Anna og især Lindsay elsker at bage. hvilket jeg også gør og har nogle gode fif fra min mor ;-) (www.cakedreams.dk) Derudover elsker Anna at læse ligesom mig og Owen lever i nuet og elsker at være udenfor. Jeg er også så heldig at skulle leve i et heeeelt andet klima end vi har her i Danmark - i december, januar og februar er der stadig omkring 10-15 grader! Så ser frem til at have sjove stunder med børnene i familiens pool :-)

Jeg vil opdatere med nogle indlæg herinde når der sker en udvikling i min forberedelse og så vil jeg opdatere så ofte jeg kan når jeg er i USA.

Big Love, Mari-Louise

Ingen kommentarer:

Send en kommentar