mandag den 9. juni 2014

Roadtrip!!! Wuhu

Heeeej!
Så har jeg endelig fået taget mig sammen til at skrive et indlæg om min roadtrip sammen med 3 skønne piger! Har været for doven/fordybet i en bog til at tage mig tid til lige at få skrevet et indlæg. Men nu går det ikke længere!

Sofie og jeg var blevet enige om at vi da skulle tage på en roadtrip når der nu var Memorial Day (helligdag for faldne soldater) om mandagen så vi havde en forlænget weekend. Der var dog lidt problemer med at finde ud af hvem der ellers skulle med, da folk havde svært ved at melde klart ud. Men det endte med os 2 danske piger og så Merit og Natalia, 2 tyskere. Fredag eftermiddag kørte min familie mod bjergene for at være på weekend der og så kom Sofie og hentede mig. Vi skulle et smut i Walmart og købe snacks osv. Det begyndte desværre at regne helt sindsygt da vi skulle have benzin på.. Så meget regn at man ikke kunne se striberne på vejen, ikke altid kunne bremse og hvis man kørte ind i en vadnpyt så kom der vand helt op over bilen. Heldigvis er Sofie's bil en jeep-look a like så vi klarede den. Vi hentede Merit først, som også bor i Castle Rock og så Natalia i Highlands Ranch.

Første stop var Frisco, hvor vi gjorde holdt for at tage ud at spise omkring kl. 20. Super hyggelig lille bjergby.
Colorado skilt i Frisco!

Dårlig kvalitet, men os 4 ude at spise i Frisco

Lækre lækre småkager! (Som min mor også spiste i USA da hun var au pair)
 Vi sov i Grand Junction, på et motel med fint værelse og OK bad. Lørdag morgen kørte vi lige forbi Starbucks inden vi kørte mod Utah, hvor vi skulle til Arches National Park.
Fint lille skilt når man forlader CO

Utah's stat-skilt. Deres skilt er the Delicate Arch som er i Arches National Park.
Vi ankom til Arches National Park omkring middag. Det er en park hvor man kører rundt derinde og så er der forskellige steder man kan stoppe og gå på vandretur eller tage flotte billeder. Vi kom desværre ikke hen til the Delicate Arch da det ikke var til at få en parkeringsplads, men vi så den langt væk fra og der var også rigtig mange andre flotte steder. Lige et par billeder fra parken - der kommer flere på facebook engang:

Ved indgangen til parken

Vejret var dog ikke i top - overskyet men dog ikke koldt!

Selfiiiiiie

Et "vindue"

Sofie i parken!
Om eftermiddagen kørte vi mod Four Corners, som er et monument hvor 4 stater mødes. Det er det eneste sted i hele USA hvor 4 stater grænser op til hinanden. Vi ville egentlig have været der om søndagen, men da vi lige kørte forbi og så at det stadig var åbent tænkte vi at vi lige så godt kunne få taget det billede. Der er ikke rigtig andet ved det end at man kan tage et billede hvor man er i 4 stater på en gang.
Colorado-siden af Four Corners

Sofie i stater (har ikke selv billederne af mig..) 

 4 piger- 4 stater. 
New Mexico! Vi fandt ud af at vi rent faktisk var i alle stater
inden four corners, vi startede i CO, køret til Utah og så til Arizona og
i New Mexico i omkring en halv time.
Vi havde intet internet eller forbindelse på vores telefoner, så vi kunne ikke booke et hotel i forvejen. Da vi så endelig kom til Cortez fik vi det aller sidste værelse, som ikke engang var et rigtig hotelværelse men en lille lejlighed de lejede ud på månedlig basis. Der var kun en seng så Sofie og jeg sov på gulvet.. Det lugtede også sjovt derinde.., som om nogen havde røget hash derinde så det var bare super. I det mindste slap vi for at sove i bilen og for at betale 200 dollars pr hotelværelse i en anden by. Vi fik også morgenmad med så det var dejligt søndag morgen. Søndag kørte vi mod Mesa Verde National park. Det er en park hvor man kan se huse som er bygget ind i bjergene, hvor indianer boede for længe siden.  

Mesa Verde

Mesa Verde

Nogle af husene fik man lov til selv at gå rundt i!

Mesa Verde

Der var også et rum som man kunne gravle ned i -
Merit og Natalia!
Det var egentlig meningen at vi først skulle have været hjemme mandag efter at vi havde set Black Canyon, men da vejret ikke var særlig godt besluttede vi os for at køre hjem søndag i stedet og køre til Black Canyon en anden gang. Det var også ret rart at sove i sin egen igen og at have hele mandag til at slappe af inden arbejde begyndte igen tirsdag. Jeg var også SÅ heldig at blive rigtig syg, forkølet og feber hele ugen. Først ugen efter var jeg frisk igen, dog stadig med en del hosten. Men bortset fra det var det en rigtig god tur og vi havde det rigtig sjovt og hyggeligt sammen!

Sidste weekend holdte vi Evan's 10 års fødselsdag for familien, hvilket var super hyggeligt. Familien her er bare så skøn, så kommer ikke kun til at savne selve min hostfamilie men hele deres familie også. Det er så vildt at tænke på at jeg kommer hjem om mindre end 2 måneder... tiden flyver af sted!

I fredags var jeg til en Denver Rockies baseball kamp hvor de spillede mod LA Dodgers. Vi tabte desværre, men det var en super fed oplevelse - så amerikansk! Og selve stadium'et hvor de spiller er også super flot. Helt sikkert en oplevelse jeg vil huske!

Coors Field

GO Rockies
Huhej, så fik jeg skrevet det! Jeg glæder mig til at se alle vennerne og familien når jeg kommer hjem igen. VI ses meget snart!!

Kram og varme tanker herfra.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar