onsdag den 11. september 2013

P. Terry's og au pairs fra Dallas



Hej igen!

Så er der lige godt en måned til min fødselsdag - juhu. Det bliver spændende at se hvordan den kommer til at forløbe i år. Det bliver min 2. fødselsdag i USA og jeg håber lidt at vi tager til Color vibe. Det er et 5k løb hvor man får smidt farve ud over sig - ja det lyder måske ikke af meget, men det ser super sjovt ud! :-) Det bliver underligt ikke at få mors fødselsdagboller den dag eller at blive vækket med den danske fødselsdagssang... Men jeg er sikker på at det nok skal blive godt alligevel - Anna har allerede lovet at hun nok skal planlægge noget godt, haha! :-)

I sidste weekend fik jeg meldt mig ind i Gold's Gym, så jeg kan komme i form herovre - vi, Michaela og jeg går efter sixpack, haha ;-) Ej, det er et super lækkert fitnesscenter og det er rart at kunne motionere uden at temperaturen slår en ud. Her kan man jo ikke engang løbe klokken halv ni om aftenen uden at man sveder ved bare at stå stille! Så, et fitnesscenter måtte det jo være. Jeg vil derhen mindst 2-3 gange om ugen. Det bliver nemmere når de åbner et fitnesscenter ved H-E-B(supermarkedet) som ligger 5minutter fra hvor jeg bor, da det nu ligger 10-15 minutter væk og det er liiiiidt dyrere i miles når man selv betaler for benzinen. Hvilket egentlig ikke er dyrt - 3,4 dollars for en Gallon, hvilket cirka svarer til 19 kroner for 3,7 liter. Helt andre priser end i DK, ikke sandt?
Fredag var jeg ude og spise på County Line - en super hyggelig restaurant 2 minutter fra hvor jeg bor, som er den restaurant der har den bedste udsigt i hele Westlake, har jeg  hørt i hvert fald ;-) Og den levede i hvert flad også op til det! Vi spiste udenfor, maden var god og sodavanden stor, hæhæ.

Lækker bacon-cheeseburger med pommes, og selvfølgelig baked beans..
ved ikke helt hvad jeg skal synes om dem endnu!

Super hyggeligt lys, når man spiste udenfor og med den skønne udsigt
(fik desværre ikke nogle gode billeder denne gang)

Lørdag aften skulle jeg egentlig kun arbejde 2 timer, men Penny spurgte om jeg havde planer om aftenen, for hvis ikke ville hende og Keith tage ud og spise med et hold venner. Så jeg blev hjemme med the kids og vi og selv ud og spise på P. Terry's - en burgerbar. Vi havde Lindsay's veninde Avery med, da de skulle have en sleepover. Hyggelig aften hvor vi slappede af med film - lige den aften jeg trængte til :-)
Anna, Owen, Lindsay og Avery på P. Terry's
Søndag mødtes Michaela og jeg med de au pairs fra Dallas som jeg nævnte i det tidligere oplæg og Allison. Det blev kun til ca. 2 timer på restaurant Chili's men det var rart lige at møde dem, så men ved hvem man skal kontakte hvis man kommer til Dallas. De kender min roommate Kristina fra Training School'en så de ville hilse hende fra mig :-) Håber jeg kan besøge hende i år, så vi på den måde også har tid til at hun kan komme herhen. Selvom jeg kun har været her i halvanden måned kan jeg godt mærke at man ikke bare skal tænke at man har et helt år til at gøre dit og dat for tiden går ret stærkt. Søndag aften var jeg til mit 2. au pair meeting. Denne gang var det vores fødselsdagsmøde, hvor alle havde en gave med og så spillede vi et spil, så alle endte med en gave - jeg fik chokolade, mums! Vi fik også kage (dog ikke på niveau med dine Mussi) og udover det skete der ikke det vilde. Om en måned kommer der endnu en LCC og vores store gruppe bliver delt i 2 - en south og en west. Jeg ved dog endnu ikke hvilken en jeg ender i, da jeg bor vest for Austin, så det kommer an på hvor "linjen" bliver trukket :-)

I denne uge har jeg mandag hjulpet Chiara med at melde sig ind i Gold's Gym, så nu er vi 3 der kan tage af sted sammen. Michaela kan kun om "aftenen", men Chiara og jeg har samme skema så vi vil også have muilghed for at få trænet mens børnene er i skole. Tirsdag skypede jeg med Hasle og Malene <3 Det var super rart at snakke lidt med de 2 igen selvom det kun var kort, og rart at se at de stadig er de samme chickenlegs når det kommer til Amnesia, haha. 
Jeg står for aftensmaden ca. 2 gange om ugen og jeg prøver at holde styr på hvad jeg laver de forskellige dage så jeg ikke laver det samme i træk, for GUD hvor er det svært at finde noget som alle 3 børn kan lide... I dag, onsdag lavede jeg hjemmelavet pizza og lavede endda en pizza uden ost da Anna ikke kan lide smeltet ost (jeg ved det, amerikanere kommer ellers ost på alt og meget af det, men der findes altså nogen som ikke kan lide det) Det viste sig dog at hun heller ikke kan lide tomatsovsen, så måtte lige hurtigt fikse en turkeysandwich til hende :-) Jeg forsøger at lave noget af det jeg plejer at spise derhjemme engang i mellem, indtil videre er det største hit stadig pølsehorn og muffins, haha. Tror jeg vil udsætte dem for karamelsnitter fredag og pizzasnegle i næste uge!

Jaaa..., der er ikke meget nyt herovre - det er hverdag og vi fungerer :-) Owen skal dog måske skifte til en privatskole, da han er ordblind men ellers går det rigtig godt med at have børnene i skole og at have en hverdag med dem. Det eneste jeg stresser lidt over er at jeg stadig ikke har bestemt mig for hvilke nogle fag jeg vil tage på college - det burde jeg lige få ordnet i morgen! 
Og, #WeWillNeverForget da det er 9/11 i dag og 12 år siden terrorangrebet i NYC. 

Smukt billede, som Anna post'ed på instagram. 
Pas på jer selv, masser af tanker til jer herfra!

Knus

Ingen kommentarer:

Send en kommentar