onsdag den 25. september 2013

"Efterår"

Så blev det onsdag igen!

Tiden går hurtigt - kan ikke helt forstå at det allerede snart er oktober.. "Efteråret" her er stille og roligt begyndt; det vil sige at der nu er 25/30 grader, sååååå koldt. Det er lidt mere rart at være udenfor nu midt på dagen end det var for en måned siden! Overhørte en amerikaner sige at det ikke er helt så koldt endnu, men stadig koldt - en uge eller to i DK ville få hende på andre tanker! :-)

I fredags var jeg med familien i Whole Foods, hvor man også kan købe mad og du kan vælge lige hvad du vil have! Super lækkert, noget for enhver smag! Efter det kørte Michaela og jeg til "Amy's Ice Cream" - rigtig god is! Vi snakkede lidt med et amerikansk par og deres børn. Kvinden fortalte at hun havde læst om en mand i Sverige som havde "been helping himself" på en offentlig strand - og at man tilsyneladende ikke syntes det var noget voldsomt i Sverige, selvom hun var ganske forarget! De var super flinke og bor også i Westlake.
Lørdag var Owen og Lindsay til swimmeet, hvor OWen fik 2. plads og Lindsay 1. plads - så godt! Lindsay's første plads resulterede også i at hun nu træner med Gold 3 gange om ugen, så hun kan blive klar til at rykke op. En gang om ugen er Brendan Hansen med til at hjælpetræne dem, hvilket er ret fedt for en masse unge svømmere at have en at se op til :-) Jeg var i biografen med Michaela og se Percy Jackson: Sea of monsters, hvilket var en ret god film. Jeg købte medium popcorn + sodavand, hvilket resulterede i en stor pose popcorn og en kæmpe sodavand - USA! Everything is bigger.. Derefter kørte vi hen til the Cheesecake Factory og vi nåede lige et smut i Barnes & Nobles - elsker det sted. Maden var rigtig god, selvom vi kun bestilte forret og dessert grundet alle de popcorn, haha. Cheesecaken var endnu bedre, super lækker!!
Søndag stod på en tur  i the gym - i mellem al den mad man kan få herovre skal man også liiige have en workout! Derefter kørte Michaela og jeg downtown og gik mod Capitol Building - på vejen mødte vi Allison og Amanda(dansk au pair fra Dallas). De måtte dog råbe mit navn ca. 10 gange for jeg reagerede - skal lige vænne mig til at jeg godt kan møde nogle jeg kender her omkring, haha. Capitol Building er ret flot og har en masse monumenter omkring - blandt andet en mini Statue of Liberty!
Derefter spiste vi frokost i Zilker Park, som er en lækker park med en del mennesker på sådan en skøn dag, men slet ikke overfyldt! Det er også her der ofte er forskellige musik arrangementer, som Austin City Limits i Oktober! :-)





 I denne uge er Owen begyndt på sin nye skole og er rigtig glad for det! :-) Lærerne virker også super søde, til trods for at jeg kun har snakket med dem meget kort.
Michaela og jeg prøver stadig at få bestilt vores tur til New York henover nytår, og vi er lidt tættere på nu! Vi skal bare liiiige bestemme os for hvor vi vil bo og hvor meget vi vil betale for at bo midtown.
Jeg håber på en afslappende weekend uden for mange planer! :-)
Håber alt går godt i DK og at efteråret er søde ved jer?

Savner jer, massere af knus og tanker herfra!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar