lørdag den 30. november 2013

Ny familie, ny hverdag!

Hej!

Jeg får ikke skrevet helt så meget herinde som jeg gerne ville.. Men her kommer det lovede opslag om de sidste dage i Austin.

Jeg tilbragte det meste af min tid sammen med Michaela og med at kontakte forskellige LCC'er for at finde en ny familie og med at holde Cultural Care ved ilden, haha. Var næsten sammen med Michaela hver dag da vi ville udnytte den tid vi havde tilbage så der røg en del penge på kaffe og på at spise ude :-)


Vi fik prøvet nogle nye restauranter som vi havde sagt at  vi ville prøve, men det havde vi jo masser af tid til.., troede vi! Derudover var vi selvfølgelig også på Starbucks, vores stamsted! Michaela's værtsfamilie var så søde at lade mig arbejde sammen med hende en søndag så jeg kunne komme lidt ud af huset og få tankerne på noget andet - og hendes børn er jo super søde, så det var bare hygge! :-) På selve dagen hvor rematch blev officielt var Michaela alene hjemme så vi havde en "fed" hyggeaften med is, slik, pizza og film - lige hvad jeg trængte til. Jeg er så overlykkelig for at have haft hende ved min side igennem alt det her, når nu jeg er så langt væk fra alle jer derhjemme!!

Takket være de mails jeg fik sendt ud til LCCs fik jeg kontakt med Mia, men nuværende LCC som havde en familie som manglede en au pair - og her er jeg jo så nu! :-) Så torsdag i den første uge af rematch havde jeg en ny familie og det hele var meget stressfyldt med planlægning af både afrejse, pakning og afsked.. Jeg er rigtig glad for at jeg fandt en ny familie så hurtigt, men det har og er stadig rigtig hårdt at være blevet revet væk fra alt familiært herovre og fra de nye rigtig gode venner jeg har i Austin.

Den sidste fredag i Austin havde jeg en super sjov og hyggelig aften med Helena, Rebecka, Michaela og Salla. Vi var ude og spise Sushi og derefter så vi Thor 2, hvilket var meget passende da vi kun var skandinaviske au pairs den aften ;-) (Sverige, Danmark og Finland) Thor 2 var desuden en super film med masser af godt til øjet så det hjalp også lidt på det hele!

Sushi på Sushi Zushi i Austin!
Lørdag fik jeg lukket bankkonto ned og derefter tilbragte jeg dagen med Mara, Chiara og Michaela i et kæmpe outlet! Der var lidt af det hele - købte dog ikke så meget da jeg jo skulle have plads til det i kufferten. Om aftenen nåede Michaela og jeg endnu en tur på Starbucks, og derefter fik jeg pakket stortset alt ned så jeg ikke skulle tænke på det. Der vidste jeg endnu ikke om jeg skulle rejse søndag aften eller først mandag/tirsdag. Det hele var meget tumult og er så glad for at der er overstået og at jeg havde nogle gode  venner til at holde mig beskæftiget... Det er guld værd.

Søndag var den allersidste dag og der tog Michaela og jeg til Grafitti Park og fik taget nogle skønne billeder... Vi brugte aftenen på at se solnedgangen over 360 bridge og snakke - super hygge med fantastisk veninde, som betyder så meget for mig til trods for den korte tid vi har kendt hinanden.

Hej då!

Moose!
Mandag var så allersidste dag i Austin, da jeg skulle flyve tirsdag morgen kl. 6 mod San Francisco, Californien!! Igen tilbragt med Michaela og hendes yngste, Brennan. Om aftenen mødtes vi med Paty på Starbucks(igen) inden vi tog på Cheesecake Factory med alle pigerne (minus Helena) Det var skønt at se dem alle samlet igen, dog så underligt at sige farvel til nogle mennesker man lige har mødt og ikke har lyst til at tage afsked med...
Chiara, Mara og Rebecka

Mara, Rebecka, Mig og Michaela

Salla, Paty og Chiara
Til sidst skulle jeg sige farvel til Michaela da hun kørte mig hjem - heldigvis kun indtil vi ses igen når vi skal til New York City i juleferien. Nedtællingen er begyndt...

Tidligt tidligt tirsdag var jeg på vej mod lufthavnen, på et nyt eventyr som jeg stadig skal vænne mig til. Man tror at alt bare bliver godt hvis man finder en ny familie, men det er kun starten. Derefter skal man starte forfra med at lære nye mennesker at kende, samtidig med at man nu savner sine venner og familie hjemmefra grusomt og sine nye venner fra Austin... Jeg hænger i, g mærker også fremgang. Heldigvis er der nogle super søde au pairs her, blandt andet Kirstine og Clara som har taget super godt i mod mig, rart med dansk selskab! Også Malin(sverige) har været en af dem der har taget godt i mod mig. Faktisk har hele gruppen her været velkommende, så det hjælper på det når man ellers bare har hjemve og savner dem der betyder mest...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar