søndag den 5. januar 2014

Austin og nytår i NYC

Hej igen!

Her et oplæg om min skønne tur til Austin og New York City. Jeg blev hentet i lufthavnen den 26. af Michaela og 2 af hendes piger, Brennan og Addison. Addison ville gerne have at jeg sad ved siden af hende på vej hjem, så jeg sad omme bagi med hende, super sød pige. Det var rart at være tilbage i Austin og at se Michaela igen - selvom det "kun" var omkring 1½ måned siden. Jeg "arbejdede" med hende den første dag, og om aftenen var vi ude og spise med hendes familien inden vi mødtes med Helena og hyggede!
Dagen efter skulle vi blot køre hende piger over til deres bedsteforældre og så var vi på vej ud for at købe de sidste ting vi manglede til vores tur til NYC.
 Den 28. kørte Michaela's hostmor os til lufthavnen og så var vi på vej :D Vi fandt nemt det sted vi skulle bo i Queens, og vores host var super sød. Den første aften spiste vi aftensmad på Austin Street i Queens på en hyggelig thai restaurant.

Den første dag vi tog ind til Manhattan regnede det selvfølgelig - så vi fandt Manhattan Mall og tilbragte vores eftermiddag der. Anden dag fik vi den sundeste morgenmad - donuts og Starbucks kaffe :D Vi tog en tur til Brooklyn for at Brooklyn Bridge. Det var super koldt, men rigtig flot!


Vi mødtes også med Rebecka fra Austin og hendes veninde, hvilket var super hyggeligt. 
Den 31. sov vi længe og spiste frokost i Queens inden vi begav os ind til Manhattan. Det var bidende koldt og vi tilbragte ventetiden ligesom alle andre i subway'en, på McDonald's eller hvad der ellers var åbent for at få varme, blot for en stund. Vi snakkede med nogle amerikanere som også inviterede os til deres fest, men vi takkede pænt nej. Men stemningen i Central Park var skøn da det blev midnat og man kunne høre alle tælle ned! (Vi valgte ikke at tage til Times Square da vi ikke ville stå og vente i 8 timer i bidende kulde, uden toilet eller mulighed for at gå indenfor). Stakkels Michaela var blevet forkølet så vi tog hjem omkring kl. 1.


Den første dag i 2014 tilbragte vi i JFK lufthavn, hvor der var masser af mennesker og et et fly tilbage til Austin. De sidste par dage jeg havde med Michaela blev tilbragt med hygge, film og snak! Vi mødtes også med Chiara, Mara, Rebecka og Helena + Emelie og Fanny som er 2 au pairs jeg ikke kendte da jeg boede i Austin. Det var super skønt at være sammen med Michaela igen g jeg havde det rigtig godt. Alligevel savnede jeg lidt Ross.., ikke så meget min hostfamilie men de veninder jeg allerede har fået her - specielt Clara og Kirstine. Så underligt hvor hurtigt man bliver tætte herovre! Jeg er bare glad for de gode veninder jeg har fået på den tid jeg har været her - som jeg også vil holde fast i når jeg engang vender tilbage til skønne DK. Så selvom alt er lidt hårdt lige nu er jeg stadig taknemmelig for de venner jeg har fået herovre. Ligegyldigt hvad, så jeg har stadig dem, og det er jeg noget så glad for.

Håber alle jer derhjemme kom rigtig godt ind i det nye år! Siger tak for alle de fulde snapchat billeder jeg fik tilsendt - det var et godt grin! Savner jer alle sammen rigtig meget. Pas på jer selv - og held og lykke med nytårsfortsættene! 

Kram og knus herfra.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar