tirsdag den 13. august 2013

Austin og nye hjem!

Hej!

Her en lille update på hvordan det går her i Austin. Har nu været her i ca. 10 dage og det går godt.
Den første dag(aften) da jeg ankom havde Keith(hostdad) forberedt barbeque derhjemme sammen med Owen og Anna. Inden vi spiste fik jeg en rundvisning i deres flotte hus. Mit eget værelse havde de gjort klart med 2 velkomst-plakater fra Anna og Lindsay, en velkomst-kurv fra Alex(tidligere au pair)og hjemmelavede rammer (bl.a. det danske flag, Texas' flag) med billeder fra facebook af mig og min familie. Super sødt af dem og rart at der allerede var noget velkendt der, når nu alt andet var så nyt og anderledes. Til mit værelse hører der eget badeværelse og et mindre walk-in-closet, som jeg slet ikke kan vente med at fylde helt ud :D
Velkomstkurven fra Alex med shampoo, balsom, chokolade, glamour og billede!

Min reol med billederammerne!

Lindsay's velkomst!

Anna's velkomst! Der står Welcome Mari to America - med selvlysende maling.
Efter vi havde spist hjælp børnene og Alex mig med at pakke lidt ud og ellers snakkede vi bare.
De første 2 dage var vi hjemme og i poolen og først om mandagen begyndte "hverdagen". Anna skulle på ride-camp, så Alex viste mig morgenrutinerne mens Penny kørte Anna afsted. Alex hjalp mig også med at få ansøgt om et social security number og jeg fik åbnet en bankkonto. Tirsdag var Alex's sidste dag inden hun skulle til Miami og så tilbage til Østrig. Onsdag havde jeg min første køretur i den minivan som jeg skal gøre i :-) Kørte i 5 minutter med Penny ved siden af i vores nabolag hvorefter jeg selv kørte rundt i en time i nabolaget for at vænne mig til bilen og størrelsen. Allerede dagen efter var jeg ude og køre på de "rigtige" vej, og med GPS'en kørte jeg rundt til børnenes skoler, deres svømning og HEB (supermarkedet hvor vi handler ind) Jeg har i denne uge kørt Owen til rowing-camp 2 gange og skal også hente ham i dag, så er stille og roligt ved at vænne mig til amerikanernes kæmpe veje og biler.

Forleden lavede jeg pølsehorn, som var et klart hit og noget jeg meget gerne må lave til dem igen. Heldigvis er jeg kommet til en sund familie, hvor frugt og grøntsager er noget man spiser dagligt. Derudover har Penny(hostmom) også sagt at jeg bare skal sige til hvis der er noget bestemt som jeg gerne vil have, så tilføjer hun det til shopping-listen.
I søndags var vi ude og sejle på Lake Austin i en lejet båd og børnene tub'ed (se billede) Det var super fedt og håber at vi gør det igen - så vil jeg også prøve tubing ;-) Det er rigtig rart at kunne mærke at de også gerne vil have en med til den slags aktiviteter og at man er en del af familien.


I dag har jeg bagt banan-havregryn cookies til når børnene kommer hjem fra deres camps og er godt trætte. I aften kommer vores LLC Michaela(kontaktperson fra Cultural Care) på besøg til et velkomstmøde for at sikre sig at alt er i orden osv.

Jeg vil prøve at opdatere herinde så ofte jeg kan og hvad jeg går og foretager mig herovre :-)

Knus from over there!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar