onsdag den 21. august 2013

Sidste uge inden hverdagen begynder!

Hej!

Nu har jeg været i Austin i 19 dage og tingene er begyndt at virke mere familiære. På mandag starter børnenes skole og så begynder hverdagen. Jeg skal have børnene op næsten hver morgen, og køre pigerne til deres skole. Owen tager skolebussen både til og fra skole, så det er meget nemt. Nogle dage skal jeg dog kun hente pigerne, da Penny også studerer lige nu så hun skal møde sent nogle dage. Mit skema er ikke helt fastlagt endnu, da vi stadig venter på at Penny får hele hendes skema - dog siger hun at det ser ud til at hun får et rigtig godt skema dette semester. Vi skal i dag i banken og have ordnet alt med konto osv og så skal vi kigge lidt på Austin Community College en af dagene så jeg kan finde ud af hvad jeg vil læse... Der er så mange muligheder, at man bliver helt rundtosset. Hvem vidste at man kunne tage zumba(!) på et amerikansk college???

De sidste feriedage har børnene været meget sammen med deres venner, som endelig er kommet  hjem fra diverse camps. Ellers har vi været lidt i køkkenet og bagt forskellige ting, og i går lavede både Anna og Lindsay cupcakes som de skulle have med på arbejde med Keith - en gang om året er der en dag hvor man kan tage sine børn med på arbejde. Derfor har jeg ikke rigtig noget at lave i dag og kunne sove længe :-)
Owen der laver rice crispy treats
Sidte uge havde vi vores første au pair meeting, som var OK. Det var meningen at vi skulle have været i poolen, men lige den aften valgte det selvfølgelig at regne og tordne/lyne - hvilket sker rigtig sjældent. Vi nåede dog at være lidt i jacuzzien efter mødet, og på vejen hjem var vi på WhatABurger og få en milkshake - 5 piger i håndklæde og badetøj kl. 22 og det var ikke koldt!

Jeg er også ved at få opbygget mig et større netværk af andre au pairs i området, hvilket er rigtig dejligt så jeg har noget at bruge sin fritid på. I går var jeg i biografen og se "we're the Miller's" med 2 piger fra et andet bureau, og de tilbød at jeg også kunne komme med til deres au pair møde så jeg kan møde endnu flere au pairs :-) I aften skal jeg over til den svenske au pair Micheala og se film, da hendes børn ikke er hjem. Forhåbentlig kommer 2 andre au pairs, Chiara og Mara også. Jeg bor 10 minutter fra dem allesammen, så det er også nogen man kan være sammen med i hverdagene når man er "off".

Jeg er spændt på at se hvordan næste uge bliver og på at komme ind i en lidt mere fast rutine end den vi har haft i ferien. Derudover kommer mit nye kamera også i næste uge, så jeg kan få taget nogle flere (og bedre) billeder her i smukke Austin. En dag skal jeg Downtown om aftenen, da man der kan se en masse flagermus flyve ud fra under en bro og jeg vil også til "grafitti-byen" hvor det skulle være rigtig godt at tage billeder :-)

1000 knus herfra

Ingen kommentarer:

Send en kommentar