onsdag den 28. august 2013

Skolestart!

Hej!

Siden sidste indlæg har jeg fået set de flagermus, som Austin er kendt for! Super fedt, de bliver bare ved og ved og ved med at flyve ud.
Alle de mennesker som stod og ventede på at flagermusene!

FLAGERMUS!
Bedste pizza i hele Austin



 Efter vi (Michaela, Mara, Chiara og jeg) havde set flagermusene gik vi mod "Home Slice Pizza" som skulle være det bedste pizza sted i hele Austin - er selv ret overbevist selvom det er det eneste pizzasted jeg har været endnu. Der er altid lang ventetid der, så vi ventede 40-45 minutter på at få et bord!! Ved ikke om der var ekstra mange mennesker fordi det var en fredag MEN, det var helt klart det værd  - SUPER super super lækker pizza - og som alt er i USA og specielt Texas var pizzaen kæmpe, heldigvis kunne man få resten med hjem, det gør de sig meget i herovre. :-)

Lørdag arbejdede jeg om formiddagen, selvom det ikke rigtig føltes som arbejde da jeg bare var sammen med the kids. OG, vi var henne ved Lindsay og Owen's svømmeklub da de skulle bestille nye dragter osv og der kunne vi møde guldmedaljevinderen Brendan Hasnsen - ret sjovt og vi fik alle billeder med ham og lov til at holde medaljen - en tung satan.
Anna og Lindsay med deres autografer fra Brendan Hansen.

 Om eftermiddagen tog jeg til Barton Creek Sqaure Mall med  Michaela og spiste aftensmad og gik i biografen. Vi så The Mortal Instruments: City of Bones <3 Har løst bogen så var ret glad for at den kunne leve okay op til bogen. Har læst nr. 4 i serien herovre og reserveret den 5 på biblioteket :-) Efter filmen kørte vi til HEB for at købe en ballon og noget Ben&Jerry's - super hyggeligt!


Søndag hentede jeg Michaela ved en 11-tiden da vi skulle sende ballonen til vejrs. For ca. 2 uger siden var der en tysk au pair Jana som lige havde fuldførst sit år som blev angrebet af en haj på Hawaii og mistede sin arm. I sidste uge fik vi så at vide at hun var død og derfor blev au pairs over hele USA og tidligere au pairs i bl.a. Tyskland enige om at sende en ballon til vejrs i minde om Jana og tage billeder af det som så bliver sendt til hendes forældre. Vi valgte at sende den af sted ved Pennybacker Bridge da det er rigtig smukt der :)
Michaela og mig med ballonen foran Pennybacker Bridge

Super smuk udsigt!
Senere på dagen mødtes vi med Mara og Chiara og tog ud for at paddle boarde på Lady Bird lake - super sjovt, varmt og til sidst også hårdt. Har desværre ingen billeder da jeg ikke lige følte for at tage mit helt nye kamera med ud, i fare for at tabe det.

Og så er den første uge med skolestart begyndt - man kan ikke ligefrem sige at the kids var overlykkelige for at skulle tilbage.. De var alle trætte mandag morgen, men vi nåede af sted til tiden. Penny var med hele dagen så hun rigtig kunne vise mig hvordan det hele skulle gøres. Da det var første skoledag havde hun lavet kanelsnegel - mums og vi kørte Owen i skole selvom han normalt skal tage bussen. Så kl. 7:20 forlod vi huset for at aflevere Owen på Bridge Point Elementary School, som sidste år også var Anna's skole. Efter drop off af Owen var vi nødt til hurtigt at køre forbi huset da Anna havde glemt sit skema og hun havde troet at hendes 'rigtige' klipklappere var i bilen, så hun skulle skifte sko - det er jo vigtigt at have sit bedste outfit på når man starter på en ny skole! :-) Drop off ved Hill Country Middleschool tog en del tid grundet første skoledag og Anna var nervøs - hvilket jeg også ville være hvis jeg skulle finde rundt på den kæmpe skole!! Godt at hun havde Lindsay til at vise hende hvor hun skulle gå hen til at starte med :-) Selvom de ofte har deres søskendeskænderier er jeg sikker på at de nok skal hjælpe hinanden på skolen.
Klar, parat, SKOLESTART!
I går(tirsdag) var jeg i Gold's Gym med Michaela for at se om jeg har lyst til at melde mig ind der - hvilket jeg nok ender med - Lige nu ligger det 10 minutter fra mig, men de åbner snart et nyt ca. 5 minutter fra mig så det bliver nemmere :-) I dag kunne jeg sove længe - yay og skal arbejde fra 15-20 da Penny har skype-timer om aftenen. Forhåbentlig skal jeg mødes med Michaela til en hurtig "kaffe" på Starbucks, da hun tager til Arkansas torsdag og ikke kommer hjem før tirsdag. I weekenden kommer Keith's forældre på besøg - det bliver spændende :-) Jeg håber på a komme til Round Rock outlet da de har ekstra tilbud på grund af Labor Day - mandag d. 2 september og man kan jo altid bruge nyt tøj og sko - hæhæ ;-)

Tænker på jer derhjemme!
Knus fra Mari

Ingen kommentarer:

Send en kommentar